Książka jest unikalną pozycją na rynku wydawniczym, w której została przedstawiona historia rozwoju e-learningu na świecie i w Polsce w ostatnim ćwierćwieczu, wzbogacona o przykłady interesujących rozwiązań technologicznych opracowanych w polskich instytutach badawczych. Czytelnik ma możliwość dowiedzenia się nie tylko o tym, co się działo w e-learningu w przeszłości, ale również o współczesnych trendach w zdalnym nauczaniu akademickim i korporacyjnym, jak również o przewidywanych kierunkach rozwoju e-learningu. Zwłaszcza obecnie, gdy pod wpływem pandemii covid 19 uwaga edukatorów jest zwrócona na e-learning, informacje zawarte w książce, m.in. o redefinicji e-learningu, mogą stanowić cenne wskazówki przy podejmowaniu decyzji dotyczących wdrażanych technologii i tworzonych treści edukacyjnych. Książka jest podzielona na dwie części. Jedna poświęcona jest technologiom i ich trendom rozwojowym, druga – standardom e-learningu i ich rozwojowi. Najnowsze standardy xAPI i cmi5 wychodzą naprzeciw potrzebom globalnej i zindywidualizowanej adaptacyjności procesów edukacyjnych. Można dowiedzieć się z książki między innymi tego, jak zachowując zalecenia standardu xAPI, tworzyć treści dające możliwości poznania zachowania, preferencji i potrzeb odbiorców treści – uczniów, studentów i pracowników, zarówno w skali indywidualnej jak i statystycznej. ....