2016-10-30

Czego obywatele oczekują od systemów informatycznych administracji?

klio.png

 

...Oddzielne traktowanie procedur pociąga za sobą dodatkowe niedogodności dla interesantów. Część procedur jest bowiem ze sobą powiązana, co powoduje, że nie można załatwić kolejnej, jeśli nie zostanie zakończona poprzednia. Często dzieje się tak mimo że formalnie nie ma żadnego powiązania między postępowaniami. Jeśli nawet zrozumiały jest związek między zmianą miejsca stałego zameldowania a wyrobieniem nowego dowodu osobistego, w którym adres stałego zameldowania traktowany jest jako dana równorzędna dla identyfikacji obywatela z imieniem, nazwiskiem, datą urodzenia i numerem PESEL, to już konieczność oczekiwania przez 30 dni na wydanie nowego dowodu osobistego, by dopiero na tej podstawie roz-począć procedurę wymiany prawa jazdy, jest już niezrozumiała. Procedurę tę można by rozpocząć zaraz po uzyskaniu nowego zameldowania i wygląda na to, że zamysł legislatora był zgodny ze zdroworozsądkowym oczekiwaniem interesantów, bo w formularzu do wymiany prawa jazdy nie ma w ogóle miejsca na wpisa-nie numeru dowodu osobistego – wszystko jedno, czy starego, czy nowego. Jednak w praktyce wnioski w ogóle nie są przyjmowane, zanim interesant nie uzyska nowego dowodu. Podobnie jest w przypadku przerejestrowania samochodu. Co więcej, w tej procedurze do przyjęcia wniosku wymagane są dowody z nowym miejscem zameldowania wszystkich współwłaścicieli pojazdu, choć i w tym przypadku we wniosku o zmianę dowodu i tablic rejestracyjnych w ogóle nie ma miejsca na numer dowodu tożsamości właściciela. ...

Zobacz także

W serwisie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej informacji w polityce prywatności.

×